Més de cinquanta

Esta entrada está en castellano y en catalán

Sí, unes cinquanta torres i atalaies és el que va tenir Menorca per protegir el seu territori.

Les atalaies, es diferenciaven de les torres medievals i de les torres de defensa, en que servien per fer albiraments de pirates o corsaris i avisar.

TorreSonGanxo

Torre de Son Ganxo

Existia una completa xarxa que posava alerta a tota l’illa. Ja en el segle XVII sembla ser que l’enllaç òptic es feia amb atalaies fixes, o sigui, que estaven sempre al mateix lloc i amb altres no fixes o temporals. El sistema de senyals es feia mitjançant banderes o discs que, variant la seva posició, tenien diferents significats.

Atalaia de Torret (o Torre Grossa) de més de 400 anys

Tot aquest interessant article sobre les torres, prest l’ampliarem en una pàgina, però ara, en aquesta entrada, només volem deixar constància de que al marge de la seva utilitat defensiva i important, actualment en tenen un altra: el plaer de contemplar-les.

Torre d'en Penjat

Torre d’en Penjat

Totes es troben en llocs alts, amb bona visibilitat, i alguna com la que avui hem visitat, es troba enmig de la natura, a la que bordeja un camí rural al que es pot accedir amb bicicleta. Un lloc fantàstic.

 

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Sí, unas cincuenta torres y atalayas son las que llegó a tener Menorca para proteger su territorio.

IMG009Torre addaia

Torre de Addaia

Las atalayas se diferenciaban de las torres medievales y de las torres defensivas en su utilización para el avistamiento de piratas y corsarios y dar aviso a la población.

Casa de Torret donde se puede apreciar la antigua torre predial

Casa de Torret donde se puede apreciar la antigua torre predial

Existía una red de atalayas que podía alertar a toda la isla. Ya en el siglo XVII parecer ser que el enlace óptico se hacía mediante atalayas fijas, que siempre permanecían en el mismo lugar, y otras no fijas o temporales. El sistema de señales se realizaba mediante banderas o discos que, variando su posición, tenían diferentes significados.

Torre Sant Nicolau

Torre Sant Nicolau

Todo este interesante artículo sobre torres, pronto lo ampliaremos en una página, pero ahora en esta entrada, sólo queremos dejar constancia de que al margen de su utilidad defensiva e importante, actualmente tienen otra: el placer de contemplarlas.

Atalaya de Torret (Torre Grossa)
Actualmente es de propiedad privada, pero podemos acercarnos a ella a través de un camino rural

Todas se encuentra enclavadas en lugares de cierta altura, con gran visibilidad, y alguna como la que hemos visitado hoy, está situada en medio de la naturaleza, a la que bordea un camino rural al que se puede acceder en bicicleta. Un lugar fantástico.

 

Para saber más:

Libro “Torres defensivas de Menorca” de Fco. Fornals

Libro “Talaies i torres de defensa costanera” de Joan C. De Nicolás

Pulsar aquí para ver artículo en la web Patrimonio Defensivo-Militar de Menorca

Advertisements